De bloemetjes buiten zetten!

Het voorjaar is ideaal om zowel de camping als je personeel op te frissen, want hun ontwikkeling is essentieel voor succes.

Leestijd: 3 minuten

Geschreven door Admin

Wat maakt het uit. Je gaat de deur weer uit met licht en fluitende vogels. En komt, als je geluk hebt, ook met licht weer thuis. De sneeuwklokjes en de krokusjes maken het grasveld weer kleurrijk. Kom maar op met het mooie weer en met alles wat daarbij hoort; buiten zijn, terrasje, vakantie en kamperen.

Campingtijd!

Ook op onze camping maken wij ons weer op om onze gasten te ontvangen. We hebben er zin in. Gasten denken vaak dat wij in de winter, wanneer de camping dicht is, niets te doen hebben. Niets is minder waar. Al kunnen we in de winterperiode natuurlijk wel onze eigen tijd indelen. Dan hebben we de tijd om te reflecteren en dingen te doen die blijven liggen. Of om grootse dingen te realiseren zoals het herinrichten van de toegang van de camping.

Maar hoe zit dat met het trainen en ontwikkelen van je personeel? Vaak wordt dat vergeten. De resultaten daarvan zijn niet zo tastbaar misschien als de herinrichting van je camping. Maar het effect wat je met een ontwikkeling- of trainingstraject bereikt, is misschien wel vele malen groter dan je zo op het oog denkt.

Zet de bloemetjes buiten en maak er een mooi seizoen van met je hele team!.

Het hart van het bedrijf

Je mensen zijn immers het hart van je bedrijf. Of het nu om een camping gaat of een ander bedrijf. Ook hen mag je wel eens de aandacht geven die ze verdienen of nodig hebben. En vooral in deze tijd, waarbij het in sommige sectoren moeilijk is om personeel te vinden of vast te houden, is die aandacht extra belangrijk.

En die aandacht vertaalt zich altijd terug. Ken je nog de reclame van vroeger (of misschien moet je daar al wat ouder voor zijn ‘Bloemen houden van mensen’? Ik zou zeggen: Zet de bloemetjes buiten en maak er een mooi seizoen van met je hele team!

Deirdre Schokking
Trainster en camping eigenaar

Vergeet jouw emmer niet te legen

Vergeet jouw emmer niet te legen

Geef tijdig feedback om conflictvermijding te voorkomen en betere gesprekken te voeren.
De eerste indruk

De eerste indruk

Een positieve eerste indruk is cruciaal voor gastvrijheid, omdat het de toon zet voor verdere ervaringen en kleine tekortkomingen kan verzachten.
Bekijk alle blogs